maandag 11 juni 2012

Dagje tuin - 11 juni 2012

In alle vroegte kan ik alle honden (en katten ;-)) heerlijk los uitlaten op het weiland naast ons huis. Chaney volgt prima en houdt me goed in de gaten. Vanmorgen wilde ze in een wilde bui achter Aylen aan en toen ze na twee keer grommen nog doorging, kreeg ze een correctie. Dat was even goed schrikken voor de dame, maar ze herstelde gelukkig snel.

Na een schoonheidsslaapje ben ik alleen met Chaney een rondje in de buurt aan de lijn gaan lopen. Ze deed het werkelijk geweldig. Ze trok (nog ;-)) niet en het zitten bij de stoep deed ze ook perfect in deze aanleerfase.  

Er begint zich toch al iets van een soort strijdje tussen de beide prinsessen (Aylen en Chaney) te ontwikkelen. Chaney heeft een touw en in een onbewaakt ogenblik, pikt Aylen hem dan in. Gisteren betrapte ik Chaney zelfs op het omgekeerde. Waar dat kleine ding het lef vandaan haalt??? Ze doet het heel rustig en precies op het goede moment, dus dat is wel erg grappig om te zien.
"Ik heb een touw"

"Maar niet voor lang..."

"Dan pak ik wel een andere..."

Zo liggen de verhoudingen
 Het bewijs is geleverd dat je oorlog met liefde kan bestrijden. Tijger, alias Osama, heeft er een pootje van om  tikken uit te delen. Hoewel Chaney daar de dag ervoor kennis mee had gemaakt, gaf ze hem vandaag zomaar een lik. De kat wist niet hoe hij het had en deinsde achteruit. Echt fantastisch om te zien!
Chaney met Tijger en Kayleigh

"Hoezo nieuw botje? Ik neem liever zo'n vies ding uit de tuin van een jaar oud"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten