maandag 27 augustus 2012

Vermist en weer thuis - 26 en 27 augustus 2012

Rond half 11 liet ik de honden nog even een plas doen. Vlak voor huis kwam een agressief wit buurhondje op Chaney af en pakte haar. Ymber greep in, maar daar was de buurjongen niet van gediend en ging Ymber schoppen. Eerst Ymber gered, maar daarna bleek Chaney verdwenen. Toen er na een half uur taal nog teken was, begon ik me toch wel echt zorgen te maken. Verschillende lieve vrienden en buren  hielpen meezoeken, maar ook dat leverde niets op. Ook twee patrouillerende politieagenten waren zo vriendelijk om met de auto rond te kijken in de buurt. Ik heb nog nooit zoveel egels en katten gezien. Na een vijf uur zoeken, was ik de wanhoop flink nabij. Maar aanplakbiljetten gemaakt en deze opgehangen, rondje dierenartsen gebeld en online de vermissing aangemeld. Tegen in een uur of vier, besloot ik maar met voor- en achterdeur open op de bank te gaan liggen. Het was koud en kil en ik vond het vreselijk dat ik eigenlijk niet meer kon doen. Blijkbaar was ik toch even weggedommeld, want om 6 uur merkte ik ineens wat getrippel. Het bleek een natte en overenthousiaste Chaney te zijn. Ze kwam zo het huis binnengestormd. Ze zag er niet ziek uit en heb ook geen wonden kunnen ontdekken. Na een enthousiaste begroeting wilde ze graag eten. Ze kreeg haar ontbijt en daarna viel ze in de bench in diepe slaap. Daarna even geprobeerd of ze ook weer buiten wilde lopen. Ze heeft wel een plas gedaan, maar ze wilde niet langs het huis van het keffertje en begon flink te blaffen. Thuis heeft ze nog een heel bot opgekauwd en de rest van de dag was ze in diepe slaap (samen met het vrouwtje).
 
Iedereen bedankt voor zijn en haar (aanbod voor) hulp!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten